Cukier jest dla wielu substancją, która odpowiada za słodki smak niemalże każdej potrawy. To właśnie cukru można dodać, kiedy to herbata jest za gorzka, sos nie smakuje, a ciasto ma być łakociem dla najmłodszych. Jednak cukier to nie tylko słodki smak i raj dla podniebienia. To także masa zbędnych kalorii, a co więcej zagrożenia dla zdrowia. Cukier może prowadzić do powstania chorób serca oraz całego układu krwionośnego. Specjaliści więc ostrzegają, by nie spożywać za dużo cukru. Jaki zamiennik cukru można zatem stosować?

Zamiennik cukru- na jaki warto postawić?

Zamiennik cukru to może być jedna z wielu substancji dostępnych na rynku. Mimo że cukier dalej cieszy się niewątpliwą popularnością, to jednak łatwo jest go zastąpić jedną z kilku  substancji. Jedną z takich jest erytrytol. Jest to substancja, która jest uderzająco podobna do cukru z tą różnicą, że jest on mniej kaloryczny, a w zasadzie nie ma on żadnych kalorii. Do tego erytrytol jest niemalże tak samo słodki, jak cukier. Ma on około 80% słodyczy cukru białego. Erytrytol jest polecany nie tylko osobom szukającym zastępstwa dla cukru, ale też tym osobom, które mają wahania insuliny, to znaczy cukrzykom. To właśnie ta grupa osób może cieszyć się z dobrodziejstwa, jakie daje erytrytol.

Zamienników część dalsza- jakie jeszcze warto poznać?

Jedną z kolejnych propozycji jest melasa. Nie jest to proszek, ale słodki, ciemny syrop, którym można posłodzić napoje oraz wypieki. Melasa nie jest polecana każdemu. Ma ona sporą zawartość kalorii, a do tego nie jest zdrowa dla cukrzyków. Jednak ma ciekawy smak i warto jej wypróbować. W 100 gramach melasy można znaleźć niecałe 300 kalorii. Pozyskuje się ja w sposób naturalny, jest produktem ubocznym powstawania cukru. Kolejnym zamiennikiem jest ksylitol. Ksylitol jest znany jako cukier brzozowy. Jest on pozyskiwany z kory brzozy. Ksylitol ma niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nadaje się dla osób na diecie. Jest tak samo słodki, jak cukier przez, co stanowi bardzo dobry zamiennik.